Mad på skolen

Mætte og sunde børn lærer bedst. I vores kantine kan dit barn købe mad både formiddag og til frokost.

Mætte og sunde børn lærer bedst. Så har dit barn ikke madpakke med, tilbyder vi sund og nærende mad i vores kantine ‘Pitten’ til rimelige priser. Kantinen har økologisk sølvmærke, hvilket betyder, at 60-90 procent af maden er økologisk.

Dit barn kan hver dag  købe et varmt måltid med tilbehør. En lille portion koster 18 kroner - en stor 27 kroner.
    Hvis der indgår svinekød i dagens menu, vil der også være et alternativt tilbud.

Dagens ret sælges kun på forudbestilling.
    Så kan vi bedre sikre, at vi har mad nok til alle - og undgår madspild.

Derudover kan dit barn kan handle to gange om dagen:

• I formiddagspausen (09.30-10.00) og i middagspausen (11.15-12.15)
      hvor det er muligt at købe hjemmebagte boller, noget at drikke og snacks, som kan stille den værste sult og give energi.

Kontantfri kantine - alle elever har et betalingskort

Kantinen er kontaktfri, dvs. alle elever får udleveret betalingskort til brug i kantinen. Forældre sætter penge ind på kortet ved at logge ind på 8000.cpos.dk med deres MitID.

Du kan læse mere om kortet her

Forudbestil og betal dagens ret

• 8000.cpos.dk kan du også forudbestille og betale dagens ret til dit barn senest klokken 7.30 samme dag.

• Du kan bestille mælk, frugt og vand, som duksen henter ind i klassen i en køletaske.

Se evt. vejledning til bestilling her

Kantinen er i gang med en omstilling til mere grønt, flere bælgfrugter og mindre kød. Det er i tråd med de nye officielle kostråd fra Fødevarestyrelsen - dem kan du evt. læse mere om her.
    Du kan nederst på siden se eksempler på nogle af de retter, vi løbende har på menuen.

Friskbagte boller, snacks og dagens ret

Dit barn kan altid købe dagens ret – I kan se menuen længere nede på siden her. Det kan fx være en grøntsagssuppe, tacoskaller med krydret kød og salat, boller i karry med ris og ærter eller kyllingespyd med pastasalat.

Derudover er der altid noget til den lille sult – det er fx 'dagens snack', friskbagte boller, skrællede gulerødder, Cultura med drys, knækbrød, müslibarer, poser med nødder/tørret frugt, ostehaps og lakridsrødder.

Menuplan

Menuplanen findes også i bestillingssystemet  CPOS under Madplaner.

Sidst opdateret: 4. marts 2024