Begivenheder og ferie

På Holme Skole er vores mange traditioner året igennem med til at give dit barn en følelse af fællesskab med resten af kammeraterne på skolen.

Farverige traditioner og masser af musik

På Holme Skole er vores mange traditioner året igennem med til at give dit barn en følelse af fællesskab med resten af dets skolekammerater – store som små, kendte som ukendte.

• Skoleårets start markerer vi ved, at alle elever og medarbejdere byder de nye 0. klasser velkommen med sang og flagallé ved vores udendørs scene. Det sker i løbet af den første uge og er en festlig markering af, at vi tager hul på et nyt friskt år.

• Sommerfesten i august/september skyder skoleåret i gang med et brag for alle elever og forældre. Den foregår på vores hyggelige udearealer, hvor alle klasser har en bod, hvor de tilbyder en sjov aktivitet, og du kan på vores sommerudstilling nyde resultatet af elevernes arbejde i billedkunst og andre kreative fag. Har dit barn musik på skemaet, optræder klassen på scenen under det store kastanjetræ.

• Motionsløbet sidste dag før efterårsferien foregår på en rute i stisystemet, som starter i det skønne område bag Holme Nygård. Det er for 0.- 6. klasse, og som forælder er du velkommen til at løbe med – eller bare komme og heppe.
      For 7.- 9. klasse arrangerer lærerne et løb i Mindeparken aftenen før. Det foregår i mørke – og eleverne elsker det!

• Juletiden byder på mange traditioner. Det starter med fælles juleklippedag, så vi går ind i december med masser af synlig julehygge. I er som forældre meget velkomne.
      Indskolingens juleshow er gøgl og løjer med lykkehjulet, dans, sang og juledrama. Resten af skolen – og I som forældre – kan se det ugentlige afsnit af føljetonen om Supernissen og den sure pedel Kåre på AULA.
      Luciamorgen sætter vi levende lys i alle vinduer i den store skolegård, og stemningsfuld musik flyder ud i gården, mens vi alle venter på luciaoptoget inde på skolens gange. Som forælder er du meget velkommen til at komme og nyde den smukke morgen sammen med os.
      kakaodagen – der kommer som et overraskelsesbesøg for eleverne – går skolens ledere rundt til alle klasser og uddeler varm kakao og ønsker glædelig jul.
      Sidste dag før juleferien går klasserne en tur i Holme Kirke. Det er en stemningsfuld indgang til juleferien, hvor præsten blandt andet læser juleevangeliet, og en klasse byder ind med et musikalsk indslag.

• Musical er et populært valgfag på 8. og 9. årgang. I starten af januar er de klar til at vise deres fantastisk flotte forestilling, som alle skolens elever kommer og nyder. Er dit barn med i forestillingen, er du også så heldig at blive inviteret.

• Skolernes Skakdag dagen før vinterferien byder på skak for både alvor og sjov for 1.-6. årgang. Blandt de børn, som deltager i turneringen, finder vi det hold, som skal repræsentere skolen til landsfinalerne i skoleskak.

• Holme-stafetten er vores stafetløb for 0.-6. klasse lige før sommerferien, hvor hver klasse skal holde gang i 6 depecher – og løbe så mange 1-kilometers runder som muligt.

• Sidste skoledag før sommerferien siger vi god ferie til hinanden på udendørsscenen, og ferien starter, når vi har sunget vores egen sommerferiesang – og ringet skoleåret ud med den gamle klokke - alt sammen ledsaget af levende musik.

I vores video-galleri kan du se levende billeder fra mange af vores gode traditioner.

Skoleferier

Vores skole følger Aarhus Kommunes overordnede ferieplan. Der er fem ferier i løbet af året samt diverse helligdage. På Aarhus Kommunes hjemmeside finder du en oversigt over feriedage for både dette skoleår og det næste.

Er der pasning på skolefridage?

Ja, på skolefridage – for eksempel hverdagene før påske og mellem jul og nytår - og i sommerferien er sfo'en åben for dit barn, hvis du på forhånd har meldt barnet til.
    Vi holder derfor lukket, hvis der ikke er tilmeldt nogen børn.