SFO

Holme SFO et tilbud for dit barn efter skoletid fra 0. til 3. klasse. Vi prioriterer bevægelse og udeliv højt, så vi bruger vores pragtfulde udendørs arealer så meget som muligt.

Dit barn vil også hver dag kunne vælge at være med i forskellige kreative værksteder, hvor der skabes fine kreationer.

Tid til fordybelse

I SFO’en prioriterer vi, at dit barn har tid til fordybelse, så temaer strækker sig ofte over en hel måned og aktiviteter over flere dage. På den måde får dit barn tid til at arbejde flere dage med tingene. Det giver også en fællesskabsfølelse, at både børn og voksne ved, hvad der er på tapetet over noget tid.

Det kunne fx være et sensommertema med undertemaer som:

• Frugt og syltning
    • Naturliv
    • Ture ud af huset
    • Krible krable

SFO’en er aldersintegreret, hvilket betyder, at der som regel er aktiviteter for dit barn sammen med børn fra de øvrige klassetrin.

Store og små fællesskaber

Selv om der er mange spændende aktiviteter, skal SFO’en også være et sted, hvor der er plads til, at dit barn kan være i mindre sociale sammenhænge. Det betyder, at der også er plads til, at dit barn kan melde sig ind og ud af det store fællesskab. Derfor prioriterer vi, at der også er voksne til at tage sig af dit barn, hvis det har brug for en snak, et spil UNO eller bare vil sidde helt stille for sig selv og tegne.

Åbningstider

På skoledage

• Morgenåbning 6.30-8.00
    • Mandag til torsdag: efter skoletid til kl. 17.00
    • Fredag: efter skoletid til kl. 16.30

I skoleferier og på fridage

• Mandag til torsdag kl. 6.30-17.00
    • Fredag kl. 6.30-16.30

Sådan kommer du i kontakt med os

Holme SFO

Du kan også skrive til klassens pædagog på Aula.

Sidst opdateret: 6. februar 2024